Een antwoord op je vragen

Een antwoord op je vragen

Waar komt BRU® vandaan?

BRU® is 100% Belgisch water. De bron ontspringt in Stoumont, in het hart van onze Belgische Ardennen. Meer weten? Alle info over BRU®’s oorsprong en unieke samenstelling vind je hier.

Waar komt de merknaam BRU® vandaan?

De naam BRU® komt van het Franse werkwoord ‘bruisser’. Dat betekent letterlijk ‘ritselen’ of ‘ruisen’ en staat voor het zachte, sissende geluid dat het water maakt als het aan de bron ontspringt.

ls BRU® van nature bruisend?

Absoluut! Ons mineraalwater is aan de bron al natuurlijk licht bruisend. Dat komt door de unieke samenstelling van de bodem in en rond de bron in Stoumont. Daar vind je namelijk carbonaatrotsen, die ons water z’n kostbare parels geven. Meer weten? Hier lees je meer over onze ontstaansgeschiedenis.

Als BRU® natuurlijk bruisend mineraalwater is, hoe ontstaat dan de niet-bruisende variant?

We onttrekken het koolzuurgas aan het natuurlijk bruisende mineraalwater. Zo ontstaat BRU® Koolzuurvrij Mineraalwater, dat enkel verkrijgbaar is in de horeca. Meer weten? Hier vind je een overzicht van de hele BRU®­-familie.

Waarom is BRU® Koolzuurvrij Mineraalwater enkel verkrijgbaar in de horeca?

Restaurants willen hun gasten aan tafel graag de keuze bieden tussen bruisend en niet-bruisend water. Daarom ontwikkelden we BRU® Koolzuurvrij Mineraalwater speciaal voor de horeca.

Hoe lang duurt de ondergrondse reis van BRU® water?

BRU® water blijft tussen de 40 en 60 jaar ondergronds, vooraleer het licht bruisend aan onze bron ontspringt.

In welke verpakkingen is BRU® verkrijgbaar?

In natuurlijk licht bruisende vorm:
  • in je winkel, in 100% recycleerbare PET-flessen van 1,25 l, 80 cl en 50 cl.
  • op restaurant, in glazen flessen van 1 l, 75 cl, 50 cl en 25 cl.
In niet-bruisende vorm:
  • op restaurant, in glazen flessen van 1 l, 75 cl, 50 cl en 25 cl.

Wat als ik BRU® heb gekocht en niet tevreden ben over de kwaliteit?

Als je ontevreden zou zijn over de kwaliteit van onze producten, vragen we je om de verpakking bij te houden en contact op te nemen met onze consumentendienst. Dat kan via dit contactformulier. We stellen dan alles in het werk op je probleem zo snel mogelijk op te lossen. te lossen.